Školní poradenské pracoviště je v letošním roce 2024/25 tvořeno čtyřmi členy, kteří se společně podílejí na plnění hlavních cílů:
Sociální pedagog – Bc. Zuzana Čani
- věnuje se žákům s výchovnými obtížemi a se sociálním a kulturním znevýhodněním, žákům se specifickými vzdělávacími potřebami
- provádí přímou práci s třídními kolektivy
- provádí sociálně právní poradenství a sociální terapii
- poskytuje doučování pro žáky 1. stupně
- konzultace směrem k vztahovým problémům ve třídách a k žákům vykazujícím dlouhodobě problémové chování (kázeňské prohřešky, neplnění školních povinností)
- podpora při obtížné komunikaci s některými zákonnými zástupci (výchovné problémy, osobní obtíže žáka)
- nabízí řešení konfliktních situací a poradenské činnosti, zabývání se rodinnou situací žáka (nastavení domácí přípravy do školy, začlenění dítěte do třídního kolektivu, rodinné a existenční problémy a poradenství v oblasti spolupráce s dalšími subjekty.
Konzultace: Úterý 13,00 – 14,00
Kontakt: zuzana.cani@zschrjukinova.cz
Terénní pracovník – Jiří Picmaus
- pomoc při řešení rodinných problémů
- pomoc při hledání volnočasových aktivit
- podpora při obtížné komunikaci s některými zákonnými zástupci (výchovné problémy, osobní obtíže žáka)
Konzultace: Úterý 13,00 – 14,00
Kontakt: jiri.picmaus@zschrjukinova.cz
Výchovný poradce – Bc. Radek Kuděla
- Systematické a dlouhodobé sledování a hodnocení dětí
- Návrhy na řešení problému
a) Konzultace s třídními učiteli, ředitelem, pedagogickým sborem
- Spolupráce
- S rodiči (konzultace), doporučení vyšetření v PPP či SPC, práce podle pokynů PPP, výběr vhodného povolání, vedení rodičů k zodpovědnosti za výchovu dítěte, návrhy na vyšetření, průběžné kontroly, konzultace s psychology a pedagogy
- seznamování s problémy a jejich řešení – školní zralost, logopedie, vývojové poruchy, pomoc při vyplňování žádosti o vyšetření PPP, pomoc při sestavování IVP, konzultace vzdělávacích postupů a metod dle IVP, prevence záškoláctví, spolupráce se školními asistenty řešení záškoláctví v spolupráci s třídním učitelem a ředitelem, přechod žáků 5. ročníku na II. stupeň ZŠ
- Vytváření informačních systémů pro učitele, žáky a rodiče
- Protidrogová prevence
Konzultace: Úterý 14,00 – 15,00
Kontakt: radek.kudela@zschrjukinova.cz
Metodik prevence – Mgr., Ing. Karolina Joannidu
- zajišťuje metodickou, koordinační a poradenskou činnost v problematice prevence rizikového chování, jako jsou např. šikana, užívání návykových a psychotropních látek, záškoláctví, agresivita, rizikové sexuální chování, rizika školního neúspěchu aj.
- Zvyšuje všeobecnou informovanost mezi rodiči, učiteli a žáky tak, aby byla zajištěna maximální primární prevence těchto jevů.
- Úzce spolupracuje se třídními učiteli a podporuje bezpečné a zdravé klima ve třídě a ve škole. Vyhodnocuje varovné signály spojené s možností výskytu rizikového chování a poskytuje poradenskou činnost.
- Podílí se na tvorbě a naplňování Minimálního preventivního programu školy.
- Cílem primární prevence je zvýšení odolnosti dětí vůči sociálně patologickým jevům a snížení rizik a vlivů, které narušují zdravý osobnostní a sociální vývoj žáků.
- Cílem je vést žáky ke správnému sebehodnocení, zdravému sebevědomí, stanovení si reálných cílů, k poznávání sebe sama, k dovednostem řešit problémy a konflikty.
Konzultace: Úterý 13,00 – 14,00
Kontakt: karolina.joannidu@zschrjukinova.cz